یادداشت های یه المپیادی

یک عدد دانش پژوه المپیاد کامپیوتر

یادداشت های یه المپیادی

یک عدد دانش پژوه المپیاد کامپیوتر

مرحله اول کامپیوتر 1400 دوره 32

يكشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

در زمان نگارش این مطلب کارت ورود به جلسه ی آزمون مرحله یک المپیاد های علمی سال 1400 از طریق oly.medu.ir قابل دسترس هستند.

 

خب سلام! از یکشنبه ی هفته ی بعد آزمون های مرحله اول المپیاد های علمی برگزار میشن. اولین المپیاد هم المپیاد کامپیوتر هستش که یکشنبه سوم بهمن ماه ساعت 9 صبح برگزار میشه. افرادی که در بازه ی زمانی مشخص شده ثبت نامشون انجام شده باشه، میتونن از الان اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه بکنن.

و حالا یه سری توضیحات و توصیه های دقیقه نودی برا المپیاد کامپیوتری ها:

* اول اینکه سعی کنید تو هفته ی باقی مونده سه تا مرحله یک سال های اخیر (دوره 29 و 30 و 31) رو با شرایط واقعی آزمون برا خودتون آزمایشی برگزار کنید و بعد از اون هم یه تحلیل کامل از آزمون هایی که دادید، نقاط ضعف و قوت و ... انجام بدید.

 

* بهینگی و ترکیبیات شمارشی مباحث خیلی مهمی هستن، این دو تا رو جدی بگیرید. تو سال های اخیر بین 30 تا 40 درصد سوال های مرحله اول از مبحث بهینگی بوده و 30 الی 40 درصد هم از ترکیبیات شمارشی. این نشون میده که مسلط بودن به این دو تا میتونه خیلی شما رو جلو بندازه!

 

* سعی کنید حین آزمون ها همونطور که گفته شد شرایط واقعی رو برا خودتون مهیا کنید. فکر کنید این آزمون واقعی هست و شما الان میخواید پاسش کنید. لازم نیست که همه ی سوال ها رو بزنید، اگر درصدتون بالاتر از 30 بشه توی آزمون ها، شما میتونید به خودتون به عنوان یه فرد صعود کننده از مرحله یک نگاه کنید. چرا که کف قبولی مرحله یک کامپیوتر هر چند که کاملا نسبی هستش اما نکته اینجاست که اکثر این سال ها بین 30 تا 40 درصد بوده و جای نگرانی زیادی وجود نداره اگر نتونید بیشتر سوال ها رو تو مدت معلوم شده پاسخ بدید.

 

* الان دیگه وقت آموزش دیدن نیست! هوا هوای تمرین و حل سواله. وقت تون رو صرف آموزش دیدن نکنید اگر مسائل و مباحث رو آشنایی دارید. چرا که این وقت میتونه طلا باشه برای شما. در غیر این صورت و در صورتی که هیچ گونه آشنایی ندارید با مباحث مطرح تو المپیاد کامپیوتر، خب من برای این دسته از عزیزان توصیه ی خاصی نمیتونم داشته باشم.

  • سعید (:

مرحله اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">